Let's go on the road - Reisverslag uit Sydney, Australië van Laura Engels - WaarBenJij.nu Let's go on the road - Reisverslag uit Sydney, Australië van Laura Engels - WaarBenJij.nu

Let's go on the road

Door: Laura Engels

Blijf op de hoogte en volg Laura

29 September 2015 | Australië, Sydney

28 september 2015
In Nederland hadden we al het idee om met een auto door Australië te gaan reizen. Ideaal, je komt op plekken waar een touringcar niet komt en je kan er in slapen (scheelt weer geld voor hostels ed).

Zo gezegd zo gedaan, opzoek naar een auto. Toevallig moest een jongen bij ons in het hotel met spoed van zijn auto af. Dus na wat overleg hebben we toch besloten  een test rit te maken. De auto reed heerlijk en alles zit erop, airco, cruise controle, een pittig gaspedaal en goed werkende rem. Helemaal top!

De volgende dag zijn we op pad gegaan om de auto over te schrijven en de andere dingen te regelen die hier verplicht zijn. Heel wat anders dan in Nederland in ieder geval.

Je hebt hier een greenslip  (soort verzekering), pinkslip  (apk) en wegenbelasting die je moet hebben. Ik heb eerst allianz gebeld voor de greenslip, maar na 4 pogingen om het af te ronden was ik het zat omdat het steeds niet helemaal lukte. Uiteindelijk kreeg ik bij de bank hier de tip om de verzekeringen online te vergelijken omdat het allemaal toch behoorlijk prijzig is. Uiteindelijk is het bij GIO in een keer gelukt om de greenslip te krijgen. Scheelde zelfs nog 11 dollar met allianz, toch weer iets. ;)

Voor de pinkslip moest de auto naar de garage. We hebben de auto neergezet en na een half uurtje kwam de monteur ons halen. Ik had zitten duimen dat de auto in een keer goed zou zijn, maar helaas waren er nog wat puntjes waardoor hij niet goedgekeurd was (oa 4 nieuwe banden). Beetje balen, maar aan de andere kant toch wel fijn om te weten dat de auto helemaal in orde is.

Vanmorgen heb ik de auto naar de garage gebracht zodat hij gerepareerd kan worden. De monteur had gezegd dat het waarschijnlijk niet ging lukken om hem diezelfde dag af te krijgen, maar tot mijn verbazing werd ik aan het einde van de middag gebeld dat hij klaar was!!

Aankomende maand ga ik met Jasmijn en nog 2 meiden langs de oostkust touren. Na die maand gaan we met z'n alle terug naar Sydney, dan kan ik eindelijk m'n lieve vriendje ophalen van het vliegveld met  onze eigen auto!!

Tooeeeet!!

  • 03 Oktober 2015 - 09:13

    Marianne Rebel:

    Wat is het toch heerlijk om op deze manier mee te reizen ,ik a er echt voor zitten met een glas thee, en geniet van je verhalen. Fijn dat de auto betrouwbaar is, en nu knallen met die car.
    have fun.
    liefs ,
    mar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australië

Let's go down unther!

Recente Reisverslagen:

28 November 2015

Oostkust 2.0

11 November 2015

Hervey Bay

19 Oktober 2015

Sunshine coast

08 Oktober 2015

Girls on the road

29 September 2015

Let's go on the road
Laura

Actief sinds 17 Sept. 2015
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 5139

Voorgaande reizen:

22 September 2015 - 26 September 2016

Australië

15 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

17 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: