Girls on the road - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Laura Engels - WaarBenJij.nu Girls on the road - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Laura Engels - WaarBenJij.nu

Girls on the road

Door: Laura Engels

Blijf op de hoogte en volg Laura

08 Oktober 2015 | Australië, Byron Bay

30 sebtember 2015
Vandaag hebben we de auto opgehaald en de hele papierwinkel in orde gemaakt. Heerlijk dat dat eindelijk klaar was. Wat een geregel is hier zeg.

Daarna zijn we terug gereden naar het hostel om de andere twee meiden op te halen. Na een korte plaspauze hebben we de backpacks achter in de auto gegooid en waren we klaar voor onze roadtrip!

Na een rit van ongeveer 2 uur (160 km) kwamen we aan in Newcastle. Onderweg hadden we al gekeken voor een hostel dus eenmaal daar aangekomen konden we gelijk ons tas naar de kamer brengen en boodschappen gaan halen. Er was hier alleen maar een kleine supermarkt waar alles ook relatief duur was. Daarom hebben we lekker makkelijk kant en klaar lasagne gehaald. Dat was nog best lekker. Van de eigenaar van het hostel heb ik nog een aantal handige tips gekregen en een lonly planet!

1 oktober 2015
De volgende dag zijn we vertrokken in de richting van coffs harbour (ongeveer 390 km en 4,5 uur rijden) Toen we hier na een lange rit aankwamen bleek het drukker in de hostels dan we gedacht hadden. Daarom hebben we een hostel buiten het centrum geboekt. Wel een beetje balen,  want we moesten meer dan een half uur terug rijden. Eenmaal aangekomen in het hostel  (wat echt in de middle of noware leek te zijn) bleken we in hippie achting omstandigheden terecht te zijn gekomen. Vrouwen in wijde jurken zonder bh  en mannen met lang haar en rare kleding. Maar het was een geweldige plek om geweest te zijn.  Dat bleek wel toen ik de volgende ochtend door het gordijn naar buiten keek. In dit hostel leefde 4 slagen. Verder niet gevaarlijk, maar absoluut indrukwekkend als je zo'n beest ziet liggen.  We zijn hier 3 dagen gebleven. Ook heb ik een wandeling van zo'n 2 uur (!!) gemaakt in het dorrigo national park. Echt prachtig,  alleen een beetje jammer dat de laatste 5 km alleen bergopwaarts was.

4 oktober 2015
We hebben de reis voort gezet in de richting van byron bay, eindelijk stand. Dit was ongeveer 3 uur rijden (238 km). Deze rit verliep een stuk voorspoediger dan de vorige, misschien omdat we nu wel zo verstandig waren om het hostel van te voren te boeken. Eenmaal aangekomen konden we al gelijk genieten van een prachtig uitzicht over het strand en de zee. Zo ongelovige mooi.  S avonds hadden we al gelijk een leuk feestje, neon splash. Ik zat helemaal onder de fluoriserende verf en m'n kleding natuurlijk ook. Oepsss...

Let's go to the beach!! We hebben een heerlijk luie dag op het strand gehad. Wat is het strand hier onwijs mooi zeg.. Echt genoten van zon, zee en strand.

Het laatste dagje hier hebben we niet zoveel gedaan, alleen even de verdere reis besproken en het volgende hostel geboekt.

Next stop..... Surfers paradise!!