Oostkust 2.0 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Laura Engels - WaarBenJij.nu Oostkust 2.0 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Laura Engels - WaarBenJij.nu

Oostkust 2.0

Door: Laura Engels

Blijf op de hoogte en volg Laura

28 November 2015 | Australië, Cairns

28-10-2015
Na vijf weken aftellen was het eindelijk zover, eindelijk m'n lieve vriendje van het vliegveld ophalen! Jammer genoeg was in nogsteeds niet helemaal fit.
Na een speurtocht naar het vliegveld, viel niet mee om alle tolwegen te ontwijken, was ik net optijd voor het "all you need is love" moment. Zo blij!!

We hebben de eerste dagen verbleven in manly, een wijk in Sydney. Ondertussen ook nog naar de Ikea geweest om wat dingen te kopen voor in de auto, o.a. Een matras!

Hierna zijn we verhuist naar een camping in Sydney omdat we nu toch in de auto konden slapen. Dit hebben we welliswaar 2 nachten vol gehouden. Dramatisch zegmaar. Dus we zijn opzoek gegaan naar een oplossing en hebben we een grote tent gekocht!

Vanaf Sydney zijn we naar Port Macquarie gereden. Hier hebben we een nacht geslapen. Overdag prachtig weer maar s avonds alleen maar regen :(

De volgende dag zijn we vertrokken richting Byron Bay. Echt een heerlijke plaats om te zijn, beetje hippie achtig (veel mensen op hun blote voeten?!) We zijn hier 2 nachten gebleven. Overdag onwijs verbrand en s avonds wederom regen... En ik maar denken dat Australië zo'n droog land was...

Na 2 dagen hippie town zijn we verder gereden naar Hervey Bay. Een behoorlijk stuk hoger aan de oostkust. Hier wilde we heel graag de Fraser island Tour gaan doen. Daarom zijn we 4 dagen gebleven. Fraser island was geweldig om te zien. Over de hobbelige zandwegen of scheuren over het strand, heel gaaf! Vooral Lake McKenzie vond ik geweldig mooi om te zien. Over ons reisgezelschap heb ik het maar niet.. Wij hebben het maar omgedoopt tot type afritsbroek..

Vanuit Hervey Bay zijn we verder gereden naar Rockhampton. Daar was echt niets te beleven en hebben we maar besloten om de volgende dag weer door te rijden.

Back on the road... Richting Mackay. Hier hebben we een 2 dagen verbleven in een soort van motel. Hier was wederom weinig te beleven, maar we zijn begonnen met het zoeken naar werk, dat valt hier nog niet mee. Omdat het zoeken op niets uitliep zijn we verder gaan reizen richting het noorden.

De volgende stop was Airlie Beach! Wat een prachtige plek om te zijn. Het lijkt wel paradijs met de strak blauwe zee en het witte strand. Hier hebben we de tent opgezet, maar eigenlijk was het niet te doen met de hitte. Daarom hebben we een wandeling gemaakt en daarna besloten de tent weer af te bouwen en naar een privé kamer te verhuizen. In eerste instantie voor 2 dagen. Uiteindelijk zijn we hier wel wat langer gebleven omdat we toch de Whitsunday Islands wilde zien. We zaten op een boot met 30 andere mensen. Eerste stop was Whithaven.. Wauw.. Zo ongelofelijk mooi om te zien dat het bijna nep leek. We hebben even goed de toerist uitgehangen met de camera en go pro. Daarna hebben we geluncht op het strand en een beetje rond gekeken. Bij de Tour hoorde ook 2x snorkelen.. Na de duiken die ik heb gemaakt had ik niet gedacht met snorkelen zoveel mooie dingen te zien. Zelfs 3 schildpadden!!!! Zo gaaf en vooral heel groot.

Na dit paradijselijke avontuur zijn we eigenlijk weer in het paradijs beland. We mochten gezellig bij Ben en Richa blijven logeren in Townsville. Wat een prachtig huis met onze eigen ruime douche en slaapkamer met een heerlijk matras! We zijn gezellig naar de film geweest en hebben wat gegeten in de stad en nog veel meer.. Echt helemaal verwend.. <3

Helaas moesten we na een weekje Townsville alweer verlaten omdat we werk hadden op een bananenboerderij in Innisfail. Daar aangekomen schrokken we eigenlijk van de vieze en troosteloze plaats waar al deze backpackers (die op de
Boerderijen in de omgeving werkte) leefde. David kon maandag gelijk beginnen, maar tegen de beloftes in was er nog geen werk voor mij. Daarom boden ze aan dat ik de keuken schoon kon maken samen met een ander meisje. Per uur zou er dan 25 dollar van de huur voor volgende week afgaan. Ik heb nog nooit zoiets vies gezien als deze keuken... En er was geen ander meisje dus heb ik het in mijn eentje gedaan.. Bijna 2 uur bezig geweest om die bende op te ruimen (dan zou er dus 50 dollar van de huur af gaan). David was die ochtend al heeel vroeg vertrokken (5.40) om te werken toen hij s avonds een keer terug kwam vertelde hij dat het echt slavernij was. Daarom hebben we na wat overleg besloten om deze nare plek achter ons te laten. We hebben de eigenaar van het hostel gevraagd of we ons geld terug konden krijgen voor de resterende dagen. Natuurlijk niet mogelijk... Even 2x 195 dollar huur door onze neus geboord. Ik kreeg maar 25 dollar voor het schoonmaken ipv 50 dollar. Wat een nare mensen daar, ben nogsteeds zo blij dat we daar weg zijn (gierende banden!)

Nu zitten we op een camping in Cairns en zijn we druk opzoek naar werk. Tot nu toe helaas nog geen succes, maar we houden vol!!

• 28 November 2015 - 08:38

Marianne Rebel:

Lieve laura, overal briefjes neer hangen ,en Nederlandse consulaat bellen ,en vragen naar de mogelijkheden zonder tussen personen . Veel plezier. x