Let's go down unther! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Laura Engels - WaarBenJij.nu Let's go down unther! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Laura Engels - WaarBenJij.nu

Let's go down unther!

Door: Laura Engels

Blijf op de hoogte en volg Laura

26 September 2015 | Nederland, Amsterdam

22 sebtember 2015
Na lang aftellen was de dag van vertek aangebroken. Na een paar dikke tranen en knuffels was het dan zo ver. Mijn grote down unther is begonnen!

Na een uitgebreide check bij de douane (inclusief bodyscan) zijn we met de groep richting de gate gelopen. Onderweg eerst natuurlijk even euro's omwisselen in taiwanese (altijd handig voor de tussenstop) en Australische dollars. Bij het wisselkantoor was dat blijkbaar een lastige opgave, waardoor we alsnog het laatste stuk naar de gate moesten rennen. Helaas geen tijd meer voor een plaspauze op schiphol,  maar gelijk het vliegtuig in.

Deze eerste vliegreis duurde ongeveer 11 uur en ging naar Bangkok. Onderweg helaas niet kunnen slapen, maar met m'n boek, muziek, tv en biertjes drinken met reisgenootjes leek de tijd een stuk sneller te gaan.

Woensdag 23 september 2015
Na een korte  stop van 1,5 uur in Bangkok zijn we begonnen aan het tweede deel van de vliegreis, op richting Taipei! Deze vliegreis duurde maar 3 uurtjes en ik heb in die tijd heerlijk even m'n ogen dicht kunnen doen. Bij aankomst werden we opgehaald met een shuttlebus en naar het hotel gebracht.

Dit hotel zag er netjes uit, heerlijk een douche en een bed om even op neer te ploffen! Ik ben samen met Jasmijn op pad gegaan om wat te eten te scoren. We kwamen terecht in een taiwanese supermarkt. Hier hebben noodles gekocht. Omdat ze op de verpakking niet in het Engels neerzetten wat er in het zakje zit was het een gokje. Maar het smaakte heerlijk!

Vanaf Taiwan was het nog 9 uur vliegen naar Sydney. Helaas waren de maaltijden in het vliegtuig niet denderend en heb ik ontdekt dat er ook zwarte eieren bestaan... Echt heel vies!

Donderdag 24 sebtember 2015
Eenmaal geland in Sydney moesten we nog door de douane. Ik dacht dat dit allemaal onwijs lang ging duren met al die papieren die we mee moesten nemen. Maar dat viel onwijs mee en voordat ik het wist stond in al met m'n backpack in de aankomsthal.

Vanaf het vliegveld zijn we gelijk vertrokken richting opera house voor de groepsfoto. Wat een prachtige plek! Toen kwam pas het het besef dat het avontuur is begonnen!

Na aankomst in het hostel kregen we wat uitleg en hoorde we de kamerindeling. Ik was zo onwijs moe van de hele reis en eigenlijk wilde ik alleen maar slapen.  Maar om zo snel mogelijk van m'n jetlag af te komen ben ik toch maar wakker gebleven.

S avonds was er een bbq geregeld door  australian backpackers. Ik heb echt zo lekker gegeten, zeker na al dat vieze vliegtuig voer. Na het eten hebben we nog een biertje gedronken en kennis gemaakt met wat andere backpackers. Daarna ben ik lekker gaan slapen.

Vrijdag 25 september 2015
Vrijdag de regeldag... Vanmorgen dacht ik even dat ik nog in Nederland was toen ik naar buiten keek... Regen en wind, bah! We zijn met de bus vertrokken naar het centrum van Sydney, waarna we op de boot stapte voor het laatste stukje. Enorme golven en helaas ook een hele plens water over me heen gekregen, maar ach het uitzicht was het meer dan waard. Wat een prachtige stad!

Vandaag heb ik een Australische bankrekening geopend, verzekering geregeld en geleerd hoe je hier dus wel al je belasting terug kan krijgen. Dat zouden ze in Nederland ook eens moeten doen!:)

Ik vond de regeldag erg zwaar omdat ik eigenlijk nog niet uitgerust was. Hierdoor moest ik erg m'n best doen om alles te volgen en wakker te blijven. Aan het einde van de regeldag kwam wat leukers... het winkelcentrum! Hier hebben we boodschappen gedaan en wat spulletjes gekocht die we toch vergeten waren.

S avonds heb ik lekker makkelijk noodles gegeten, helaas was snel het niet zo lekker als gehoopt. Gelukkig hadden  we er nog een broodje bij.

Die avond hebben we nog een biertje gedronken en heel veel tips geregen van andere backpackers. Erg fijn, want aan sommige dingen had ik nog helemaal niet gedacht. Morgen hebben we een dag niets op het programma staan. Heerlijk uitslapen en bijkomen van de reis.

  • 27 September 2015 - 07:36

    Jan Bakker:

    Ik denk dat ik niets over de reis hoef te vertellen, ik weet hoe je je voelt en nu jij ook hoe ik mij vaak wekelijks voel

  • 27 September 2015 - 08:22

    Leo E.:

    Hoi hoi Laura.

    Geweldig je eerste ervaringen te lezen, en super dat je de ( daar benodigde )papierwinkel al op orde hebt, we gaan je zekers volgen.

    Bij deze nogmaals vele Crikey's gewenst mate,
    liefste groets en knuffels,

    Elisabeth, Zucko en Leo.

  • 27 September 2015 - 08:27

    Marianne Rebel:

    met dank aan Agnes ,ga ik je volgen . Geweldig dit Laura. xxx have fun.

  • 27 September 2015 - 17:29

    Bo :

    Leuk hoor Laura, heel veel plezier! We lezen gezellig mee!

  • 27 September 2015 - 17:40

    Leny Ketting:

    Heerlijk Laura.
    Wat gaat dit een avontuur worden. Lekker genieten hoor.

  • 29 September 2015 - 07:24

    Ellen De Kruijff:

    Leuk je verhaal te lezen. Geniet van Sydney.Vergeet Bondibeach niet met al die surfers. Kan je zo met de ferry heen.



  • 08 Oktober 2015 - 18:09

    Sabine :

    Geniet er lekker van! Blijf vooral je blok bijhouden. Kunnen wij heerlijk mee genieten en hebben volgend jaar een heleboel bij te praten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Australië

Let's go down unther!

Recente Reisverslagen:

28 November 2015

Oostkust 2.0

11 November 2015

Hervey Bay

19 Oktober 2015

Sunshine coast

08 Oktober 2015

Girls on the road

29 September 2015

Let's go on the road
Laura

Actief sinds 17 Sept. 2015
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 5151

Voorgaande reizen:

22 September 2015 - 26 September 2016

Australië

15 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

17 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: